2024.06.25
Pastarieji keleri metai atskleidė, kokį poveikį skaitmenizacija gali turėti tam, kaip veikia pačios įvairiausios industrijos. Dirbtinio intelekto, mašininio mokymosi (machine learning), didžiųjų duomenų (big data) ir kitų technologijų skatinama pažanga iš esmės pakeitė vidinius įmonių procesus, o kartu ir darbo rinką. Išaugus specialistų, gebančių dirbti pasitelkiant naujausius technologinius sprendimus, poreikiui, ėmė kisti darbuotojų vaidmenys, lūkesčiai jų turimiems įgūdžiams ir, žinoma, ateities perspektyvos.
Palaipsniui automatizuojant didžiąją dalį rutininių, kasdienių procesų, rinkoje ženkliai sumažėjo technines užduotis atliekančių darbuotojų poreikis. Procesai, apimantys duomenų suvedimą, apskaitą ar gamybos procesų priežiūrą, vis dažniau yra patikimi ne žmonėms, o robotams, tokiu būdu sumažinant ne tik potencialių žmogiškų klaidų skaičių, tačiau ir kaštus. Šis pokytis iš esmės nulėmė pozicijų, kuriose būtinas emocinis intelektas ir kūrybiškumas, plėtrą ir paklausą.
Pavyzdžiui, nors darbo gamyboje, tokio, kokio jį matėme ilgus metus, nebelieka, sparčiai auga technikų ir inžinierių, turinčių įgūdžių prižiūrėti ir programuoti automatizuotas sistemas, poreikis. Lygiai taip pat skaitmeninių platformų augimas kiek anksčiau nulėmė naujų pozicijų atsiradimą skaitmeninės rinkodaros, duomenų analizės ir kibernetinio saugumo srityse.