Creative Partner vadovas Darius: Visi studentai, kurie atėjo iš „BIT“ į praktiką, liko dirbti įmonėje
Internetinių projektų rinkoje nuo 2000 metų sėkmingai veikiantys ir savo padalinius Klaipėdoje bei Vilniuje turintys „Creative Partner“ daugybei Lietuvos ir užsienio įmonių padėjo sukurti jas geriausiai reprezentuojantį veidą internete. Išskirtinio dizaino interneto svetainių, elektroninių parduotuvių, mobiliųjų aplikacijų ir unikalių IT sprendimų verslui kūrimas – įmonės kasdienybė. Su inovatyviais „Creative Partner“ projektais dirba ir Baltijos technologijų instituto (dar žinomo „BIT” vardu) absolventai. Apie IT profesiją, rinkos tendencijas kalbame su „Creative Partner“ vadovu Dariumi Šoparu.
Kuo užsiima jūsų įmonė, kokie jos pasiekimai?
Teikiame programavimo, internetinių projektų vystymo paslaugas, o taip pat kuriame savo produktus. Vienas iš mūsų sukurtų produktų yra sąskaitų šablonų kūrimo sistema saskaita123.lt. Taip pat kuriame platformą, susijusią su nuotoliniais mokymais. Per savo veiklos metus esame įgyvendinę daugiau nei 350 interneto projektų įvairiose srityse veikiantiems klientams.
Kokia buvo jūsų karjeros pradžia, kaip įsiliejote į IT rinką?
Tada buvo kiti laikai. Pamenu, kad IT domėjausi dar iki studijų. Jau antrame studijų kurse laimėjau konkursą dirbti Klaipėdos apskrities viršininko administracijoje, kurioje buvo didelis IT ūkis. Ten susipažinau daugiau su techniniais darbo IT sektoriuje aspektais: darbas su serveriais, kompiuteriais, apsauga ir panašiai.
Po kurio laiko laimėjau konkursą dirbti su IT projektais. Tada pradėjau pažinti interneto projektų sritį. Taigi, kadangi sekėsi gan lengvai, nebuvo sudėtinga įsilieti į IT darbo rinką bei internetinių projektų veiklą.
Kaip gimė „Creative Partner“? Kokia buvo jos pradžia?
Pradžia buvo klasikinė. Pradėjome dirbti su nedideliais klientais ir po truputį augome nuo dviejų iki keturiolikos darbuotojų. Augimas vyko labai natūraliai ir organiškai, bandant imtis vis sudėtingesnių projektų, keliant vis naujus iššūkius sau ir savo komandai. Taip ir „išaugome“ į tai, kuo esame dabar.
Kaip manote, kokių savybių turėtų turėti būsimas IT specialistas, kad jis sėkmingai susirastų darbą ir rastų savo vietą IT rinkoje?
Visų pirma būsimas darbuotojas turi sugebėti mokytis savarankiškai. Nesvarbu, kiek žinių jis įgavo mokymosi įstaigoje, jų niekada nepakaks. Taip pat reikia būti „komandos žaidėju“, nes tik kartu su kitais galima pasiekti didesnių tikslų. Reikia mokėti ir pagelbėti kitiems, nes mokėdamas paaiškinti kitiems, sugebėsi ir pats daugiau išmokti.
Į „Creative Partner“ atlikti praktiką ateina ir „BIT“ studentai, kurie taip pat ir įsidarbina pas jus. Kaip vertinate paruoštus IT specialistus?
Priimame tikrai daug praktikantų, atėjusių iš įvairių mokymo įstaigų. Taip pat – ir iš „BIT“. Pirmas dalykas, kuris išskiria „BIT“ studentus iš kitų – jų motyvacija. Tai yra įstaiga, kurioje besimokantys priima savanorišką sprendimą gilintis į IT sritį.
Pastebiu, kad žmonės, pas mus ateinantys iš „BIT“, yra labai žingeidūs, norintys mokytis ir kuo daugiau išmokti, greitai įsiliejantys į kolektyvą. Kitas dalykas – jie taip pat su savimi atsineša tam tikrą žinių bagažą. Žinoma, to ne visada pakanka, kad jie savarankiškai galėtų dirbti prie tam tikrų sudėtingų projektų, tačiau bazinės žinios yra geros, o visa kita ateina su realia praktika.
Kiek studentų, atėjusių pas jus į praktiką iš „BIT“, liko dirbti „Creative Partner“?
Visi studentai, kurie atėjo iš „BIT“ pas mus į praktiką, liko dirbti įmonėje. Nebuvo atvejų, kad priimtume į praktiką ir pastebėtume, kad jų žinios ar kitos savybės mūsų netenkina. Todėl turiu pripažinti, kad įsidarbinančių sėkmės procentas tikrai yra labai geras.
Ar dirbdamas IT sektoriuje pastebite, kokių darbuotojų šioje rinkoje yra didžiausias poreikis?
Labiausiai ieškoma programuotojų, dizainerių, UX/UI dizainerių (vartotojų patirties specialistų, kurie supranta, kaip vartotojai naudotojai jaučiasi tam tikruose sprendimuose). Galbūt kiek naujesnė tendencija yra tai, kad vis daugiau ieškoma duomenų analitikų – žmonių, kurie gali apdoroti didelius duomenų kiekius, juos susisteminti, pateikti visiems suprantama kalba, įžvelgti galimybes, rizikas, pateikti tam tikras išvadas.
Atsiranda naujų specialybių, susijusių su internetiniu marketingu, įvairių skaitmeninių kanalų naudojimu. Didėjant interneto vartojimui, vis daugiau reikia žmonių, kurie galėtų reklamuoti įvairius projektus būtent tokiame formate.
O kaip su programavimo kalbomis? Ar egzistuoja kokios nors tendencijos šioje srityje?
Įmonės ieško tokių specialistų, kurie programuoja bazine kalba. Mes dirbame su naujausiomis programavimo platformomis, tokiomis kaip Laravel ir VueJS.
Patys ieškome PHP Back end, Front end programuotojų. Pastebima, kad didėja JavaScript kalba paremtų programavimo kalbų poreikis. Jos ganėtinai nesunkiai išmokstamos ir su jomis galima daug ką nuveikti.
Ačiū už pokalbį!