Skambinti +370 652 32000

Automatizacija logistikoje: kaip atrodytų Jūsų darbo diena kolegomis tapus robotams?

– 2024.06.19

Vis didesniam kiekiui BIT studentų renkantis Robotinio procesų automatizavimo (RPA) mokymo programą ir imant savarankiškai kurti robotus, kurie padės sutrumpinti laiką, skiriamą techninio pobūdžio darbui, kyla klausimas – o kaip iš tikrųjų pasikeičia darbo diena, kai kasdienės užduotys – automatizuojamos ir perleidžiamos robotams?

Tad nusprendėme išsamiai panagrinėti, kaip automatizacija keičia logistikos specialisto darbo dieną. Juk logistikos industrija išsiskiria itin dideliu apdorojamų duomenų kiekiu ir rutininėmis užduotimis, kurių kupina kiekviena diena.

8:00 – planavimas

Kiekviena diena prasideda geresne nuotaika, nes įsijungus el. pašto dėžutę, ši – jau tvarkinga. Taip pat, specialistas randa automatiškai sugeneruotas ataskaitas, kurios yra surūšiuotos į atskirus aplankus ir paruoštos peržiūrai. Robotai koordinuoja pristatymo grafikus, priskiria maršrutus ir informuoja atsakingus asmenis. Automatizuotas planavimas užtikrina, kad visos įmonės operacijos būtų vykdomos sklandžiai ir laiku.

9:00 – atsargų valdymas

Įvykdžius automatizaciją, atsargų valdymo procesas tampa lengvesnis nei buvo galima įsivaizduoti. Specialistui šiuo metu pakanka specialioje sistemoje stebėti realiu laiku atsinaujinančius duomenis apie sandėlyje esantį produktų kiekį. Automatiniai pranešimai informuoja apie nepakankamą likutį ar kitus neatitikimus, perspėja, jei būtinas darbuotojo įsikišimas ir situacijos įvertinimas. Tai sumažina galimų produkto pristatymo vėlavimų kiekį ir užtikrina, kad klientų poreikiai būtų patenkinti laiku. Robotams perėmus šių duomenų stebėseną, darbuotojas gali savo laiką skirti jų analizei bei būdų, kaip optimizuoti sandėlio veiklą ir sumažinti sąnaudas, paieškai.

11:00 – užsakymų apdorojimas

Užsakymų apdorojimas įprastai yra viena laikui imliausių užduočių. Tačiau užsakymų duomenų surinkimą ir susisteminimą perėmus robotams, ji tokia jau nebėra. Automatizacija ženkliai sumažino ir galimų klaidų tikimybę, ir pagreitino viso proceso eigą. Darbuotojui tereikia visa tai prižiūrėti užtikrinant, kad užsakymai būtų apdorojami ir išsiunčiami laiku, o klientai – patenkinti išpildytais lūkesčiais.

13:00 – problemų sprendimas

Robotams stebint logistikos procesus realiu laiku, problemas numatyti ir jas sustabdyti galima dar prieš joms iškylant. Sistema automatiškai sugeneruoja perspėjimus apie bet kokius nesklandumus. Nesvarbu, ar tai būtų vėluojanti siunta, maršruto klaida ar tiekimo grandinės sutrikimas, sistema gali pasiūlyti ir aktualių įžvalgų greitiems sprendimams.

15:00 – planavimas ir procesų tobulinimas

Automatizavus kasdienes, pasikartojančias užduotis, specialistas darbo dienos metu turi daugiau laiko strateginiam planavimui ir kūrybinių sprendimų paieškai. Darbuotojas gali dėmesį sutelkti į ilgalaikius tikslus, tokius kaip tiekimo grandinės tinklo plėtra, derybos su tiekėjais ar naujų technologinių sprendimų paieška. Dėmesys skiriamas nuolatiniam procesų tobulinimui, o tam pasitelkiamos ir iš automatizuotų ataskaitų bei robotų atliekamos duomenų analizės gautos įžvalgos.

Kiti straipsniai