Kodėl Growth Hacking yra viena perspektyviausių sričių

Karina Sėrikova - 2017.11.14

Jau visai netrukus “BIT” institute startuos atnaujinta studijų programa – skaitmeninė rinkodara. Tai nauja pradžia ir programos vadovui – 31-erių laisvai samdomam verslo konsultantui Arvydui Tamuliui, mat dėstytojo „vaidmenyje“ jis pasirodys pirmą kartą. Tačiau, anot Baltijos technologijų instituto direktorės, programų vadovais kviečiami tapti tik itin stiprūs specialistai, todėl ji 100 proc. pasitiki kolega. Ko bus mokoma naujoje programoje ir kokių kompetencijų įgis jos absolventai, kalbame su būsimu dėstytoju ir programos sudarytoju A. Tamuliu.

Kaip ir kodėl pasirinkote skaitmeninės rinkodaros sritį?

Su skaitmenine rinkodara pirmą kartą susidūriau dar pirmame studijų kurse Vilniaus universiteto Komunikacijos fakultete. Nors tai buvo 2005 m., tačiau jau tuomet pora studijų draugų sėkmingai plėtojo savo internetinius projektus ir mane sužavėjo tai, kokias galimybes gali suteikti skaitmeninės rinkodaros žinios.

Per daugiau nei dešimtmetį darbo teko prisidėti prie keliolikos projektų. Su kiekvienu nauju projektu vis labiau ir labiau įsitikindavau, kad skaitmeninė rinkodara yra tai, kas suteikia verslui neribotas augimo galimybes, kurių neapibrėžia nei geografija, nei namų rinkos dydis. Maža 5-6 žmonių įmonė, įsikūrusi Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ar Šiauliuose, gali generuoti kelių milijonų eurų apyvartą ir pasiekti tokius veiklos rodiklius, kurie prieš kelioliką metų atrodė įmanomi tik didelei, ilgai veikiančiai gamybos įmonei.

Arvydai, ko gero per daugiau kaip dešimtmetį darbo teko susidurti su labai įvairiais klientais?

Tikrai taip, sėkmingai bendradarbiavau ne tik su visiems gerai žinomais e-verslais pigu.lt ir eurovaistine.lt, bet ir prisidėjau prie kitų tarptautinio lygio projektų, gimusių Lietuvoje (oberlo.com, filippoloreti.com, soundest.com, cgtrader.com, host1plus.com) ir užsienyje (myjobs.com.mm (Mianmaras), bidz.com (JAV), nordisaga.com (JAV), weinteriors.co.uk (UK), academyclass.com (UK)).

Naujasis Jūsų amplua – skaitmeninės rinkodaros studijų vadovas. Ko bus mokoma šių studijų metu?

Svarbiausia skaitmeninės rinkodaros studijų dalis yra taip vadinama Growth hacking programa, kuri truks 2 mėnesius. Šis kursas ypač naudingas didelio augimo potencialą turintiems technologiniams produktams bei eksportuojančioms įmonėms, norinčioms efektyviai ir greitai auginti apimtis. Programos metu paleisime hipotetinį realiai neegzistuojantį internetinį projektą. Ieškosime atsakymų į klausimus, kodėl klientai turėtų domėtis šiuo projektu, kokiais kanalais ir kaip naudotis, kad pasirinktų šio projekto metu parduodamas prekes, mokysimės įvaldyti „Facebook“, „Google Ads“ ir kt. kanalus.

Taip pat mokysimės „Google Analytics“ panaudojimo galimybes, SEO optimizavimo paslapčių ir t. t. Lietuviai turi daug potencialo darbuotis ne tik samdomais programuotojais, bet ir patys pasauliui pristatyti įdomius projektus. Šiame kurse kaip tik bus dėstoma, kaip tai padaryti.

Kokių kompetencijų išmoks Jūsų absolventai?

Pabaigę šį kursą, absolventai turės bendrą supratimą apie tai, kokiomis aplinkybėmis kurį bendravimo su klientu kanalą reikėtų rinktis, o koks pardavimo būdas netinkamas. Kitaip tariant, jie turės susistemintų žinių, kokią grąžą duoda kiekvienas metodas, mokės tinkamai parduoti savo nuosavą arba įmonės, kurioje dirba, produktą.

Ši programa visiškai nauja. Kuo ji ypatinga?

Manau, kad programa yra ypatinga tuo, kad gilinasi ne į atskirus kanalus (Facebook, Ads) individualiai, o moko studentus plačiai pažiūrėti į pardavimo procesą, išbandyti kanalų integraciją tarpusavyje. Tai pirmasis toks kursas visoje šalyje.

Skaitmeninės rinkodaros mokymai ypatingai praverstų įmonių darbuotojams. Kodėl?

Žinojimas, kaip paleisti Google Ads kampaniją ar optimizuoti savo puslapį paieškos varikliams, yra tikrai naudingas. Visgi, mano nuomone, dar svarbiau yra suprasti, kaip skirtingi skaitmeninės rinkodaros kanalai veikia tarpusavyje. Šiandien vartotojo kelias iki apsisprendimo, pirkti ar ne, nėra izuoliuotas viename kanale, todėl sugebėjimas matyti įvairių rinkodaros kanalų tarpusavio sinergiją, yra vienas svarbiausių veiksnių, lemiančių rinkodaros kampanijos sėkmę. Būtent tai ir yra pagrindinė šios programos vertė. Skaitmeninės rinkodaros absolventai ne tik išmoks, kaip valdyti vieną ar kitą skaitmeninės rinkodaros įrankį, bet ir supras, kaip ir kodėl vyksta vartotojo konversija.

Skamba įdomiai. Tačiau ar studentams reikia tikėtis, kad teks rimtai paplušėti?

Pagrindinis Baltijos technologijų instituto tikslas – paruošti absolventus realaus gyvenimo iššūkiams. Geriausiai to galima išmokti lavinant praktinius įgūdžius. Praktinės užduotys ir bus šios programos pagrindas, todėl studentai tikrai turi nusiteikti paplušėti.


Kiti straipsniai